Český jazyk a literatura |
Tvoří spisovné tvary slov
Rozpozná základní vztahy ve větě jednoduché
Dorozumívá se vhodně a kultivovaně dle potřebné komunikační situace
Uvádí základní autory a díla období preromantismu
Interpretuje texty dle svých dispozic.
Vytváří text s ohledem na jeho účel |
skloňování cizích slov, vlastní jména
větné členy
řečnické hry ve skupinách
Goethe (Faust)
čtenářský záznam |
|
Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat.
Zeptá se na základní informace. |
Velká Británie, Londýn.
Porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům. Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. |
Project 3, část 4 A, B |
Španělský jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života
vyhledávání konkrétních informací v krátkém jednoduchém textu, který se vztahuje k tématům z každodenního života |
Zvratná slovesa - Mi día (tvorba komiksu). Reálie Latinské Ameriky - opakování. Hudba Latinské Ameriky - překlad. |
Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci.
|
Informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích.
Popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět"
porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace.
|
Předložky se 3. a 4. pádem.
Zeměpisné názvy.
Souřadící spojky.
Téma: Ferien und Reisen |
Matematicko fyzikální základ |
užívá ve výpočtech druhou mocninu a odmocninu
využívá s porozuměním při řešení problémů a úloh vztah mezi rychlostí, dráhou a časem u rovnoměrného pohybu těles
|
druhá mocnina (procvičení) a odmocnina
využití kalkulátoru, tabulek, znalost zpaměti do 20
úlohy o rovnoměrném pohybu (využívat početní i grafické řešení |
|
Člověk a společnost |
Vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti.
Rozpozná základní znaky baroka, uvede jeho představitele a příklady významných kulturních památek.
Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
Hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století.
Baroko a osvícenství.
Politické a hospodářské poměry. |
|
Estetická výchova |
ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky.
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
uplatnění podnětů při vlastní tvorbě
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
Kompozice - inspirace kompozicemi na slavných uměleckých dílech, vlastní malba kombinovaná s koláží
Využití vlastní kompozice při výtvarné práci - malba detailů slavných uměleckých děl z období baroka |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení.
Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností (zatěžovanými svaly).
Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví. |
Míčové hry, doplňkové sporty.
Košíková.
Protahovací a kompenzační cvičení.
Základní lidské potřeby a jejich hierarchie.
Složky zdraví a jejich interakce. |
|
Člověk a svět práce |
Na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení. |
způsoby placení, nakládání s penězi |
poster - Já manažer |
Člověk a příroda |
Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech.
Rozlišuje a porovná složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. |
názvy a značky chemických prvků
fyzickogeografická sféra - litosféra |
|